23 Şubat 2011 Çarşamba

Minibüsçülük ve Arabesk Benim Karakterimdir

Minibüs şöförü olmak için yaratılmış biri olarak şu an satış danışmanlığı yapıyorum ve direksiyonum çok zayıf. Aslında tip, tarz, müzikal seçimler bakımından ben katiyen lise 2 terk ve Peugeot J9 hastası bir delikanlı olmalıydım. Anne-baba korkusu ile okudum adam oldum şerefsizim. Diplomalı olmak, "Ünüversite okudun sen olum" un hakkını vermek adına yalandan bi entellektüelite var üstümde ama içimde her daim Cengiz Kurtoğlu eserleri çalar canlarım. Mozart da iyi adam,Tarkan, Murat Boz ona keza, David Guetta, Tiesto, Metallica,Ceza falan hep delikanlı çocuklar muhakkak ama ben dinleyince sanki onlara haksızlık etmiş gibi oluyorum. Çünkü onların hakkını veremiyorum.. "Mamamamamammaykrafonşov" desem mesela, en çok sevenim bile dışlar beni, yüzüme bakmaz, evine almaz. Ama Hakan Taşıyan dinlerken görse hiç yadırgamaz, garipsemez.

Elimde Dünya Klasikleri eğreti durur, Dostoyevski mezarında takla atar, Tolstoy'un kemikleri sızlar, Victor Hugo'nun eli iki cihanda yakamda olur. Halbuki İddaa bülteni ile kahvede otursam kimse "Neyin peşindesin oğlum sen?" demez. Hem severim ben gazete okumaya spor sayfasından başlamayı. "Fanatik"dir basın yayın organım, Cumhuriyet değil, Radikal hiç değil. Hem o kadar bilinçlenmek bile bana fazla gelir, "Amerika ve İsrail'in oyunu" değil "Adamlar ne yol yaptı be hacı, belediye çalışıyo" fikri daha çok yaraşır bu beynime.

E sonra ben fular taksam, uzak diyarlarda bir atın sikine bir kelebek konar umarsızca. Takım atkısı taksam "Yakışıyo kamile" derler. Kareli pantolon gelmez bana, bacak arası erimiş pazar kotunu 1 sene giyerim de o kareli pantolonu giysem Sarıyer'de taşlarlar beni. Hem alışmadık götte de durmazsın ki sen kareli. Ah ulan kareli.

"Arkadaşlarla sıtarbaksta oturduk makiyato içtik" desem o sıtara, o baksa, o arkadaşlara kim inanır? Halbuki desem ki "Sahilde şaraba vurduk"... Benden başka ne beklenir dimi? Hem olamam ki ben öyle kızların yanında "cool". Hep bir mahçubiyet gider suratıma. "Murat bu kıza çakıyomuş!" Yok öyle bişey, sadece arkadaşız. Hasiktir!

Halbuki ne de güzel dururdum Magirus'un direksiyonunda... Bana Fiesta'yı reva gördüler. Kumaş pantolonlara bürüdüler, "prezentabl" diye direttiler...Minibüs şöförü olmalıydım ben, o yakışırdı bana. Bırakmadılar işte, yanlış bişey oldum ben, olduklarım yakışmadı, oldurmaya çalıştıklarımın içi dolmadı.

3 yorum:

db. dedi ki...

o zaman sana ali şandan şoforsem günahım ne şarkısını armağan ediyoruz. =)

athırsızı dedi ki...

yok yok siki siki baba dinle sen

GK dedi ki...

Şoför amca şoför amca (Ne var)
Arabay var mı (Var var)
Benziniy var mı (Var var)
Yolcular var mı (Var var)
Ne duruyorsun (Ne yapayım)
Gasa bassana gaz bassana
Gaza bassana vay vay gaza bassana

Bu da güzel bi eserdi.