18 Eylül 2011 Pazar

Son Teknoloji


"Ben mi kurdum bu düzeni!" diye inim inim inletti İETT otobüsünü.


Gerçi duyan yoktu. Zira tüm yolcular iphone,blackberry vesaire tuşlu tuşsuz kominikasyon cihazları aracılığı ile muhtemelen "Radyo Fenomen" dinliyordu.


"Radyo Fenomen'i kim kurdu acaba" diye düşündü. Bir de bu yarak kafalı Lady Gaga neden var? Bu nasıl müzik ki hem? Ha pardon "sanatçı" onlar. Sanat sorgulanmaz, sanatçı ne verirse biz onu tüketiriz. Biz ayıkamayız. Kafa sikiyorsa bile o vardır bildikleri. Herkes dinliyor hem...

Aha metrobüs geçiyor.

-Peki sen neden varsın metrobüs?
-İnsanlar trafikte fazla beklemesin işlerine okullarına hemencecik gidiversin diye.


İş, okul...

Okul okuyorum niye? Sahibini misyonunu hiç bilmediğim bilemeyeceğim "kurumsal ve sektöründe öncü firmada çalışmak üzere" okuyorum abilerim. Mezun oluyorum alelacele.İşe giriyorum.

Şirket var.

Niye var, ne için var?

Para kazandırmak için.

Kime?

Onu bilmem de; "Ben mayışıma bakarım hacı"

Metrobüs bunun için varolmalı. Ben işe hemencecik gideyim, hizmetimi vereyim sonra bir an evvel siktir olup gideyim diye. "Benlen bi alakası yok yaaani." Sırf işin randımanı açısından...

iphone da telefon ile olmadı mı internet ile hep ipimin ucundan birileri tutsun diye var sanırım.İpimizi kim tutuyorsa artık, bu sikimsonik cihaz onun için var. Yine ben için değil yani. "Kendim için bişey istiyosam noliiim, sırf senin hep senin için kapitalciğim"

Kola'yı ilk kim talep etti acaba? Siyah, acı, geniz yakan bir içecek fikri hangimizden çıktı?

Yahut dedelerimiz "Ulan bişey olsa da saatlerce başında kilitlenerek izlesek" diyerek televizyonu mu düşlediler de her eve kuruldu bu cihaz. Sanki dedelerin vasiyetiymişcesine.

Yoğurdu çömlekten meyveyi dalından yiyen adamın plastik kapta meyveli yoğurt talebi mi oldu yani? Danone neden var? Hem ne var lan bunun içinde? Neyi neden yiyoruz?

Salt sıradan insanların talebi üzerine buluşu gerçekleştirilen birşeyler geliyor mu aklınıza? Tükettiklerinizin rantsız,faizsiz sırf ihtiyaç üstüne üretilen bir mal veya hizmet olup olmadığını sorguluyor musunuz?

Şahsi menfaatleriniz doğrultusunda üretilmemiş ama tarafınızdan tüketilmiş ve tüketilen herşeyin başkasının menfaatlerini beslediğini görebiliyor musunuz?

"Pardon?" dedi ön koltuktaki. "Bana mı dedin?"

Hiç yorum yok: