31 Ocak 2012 Salı

Sömestre Açmazı





Okullar tatilmiş olum niye söylemiyosunuz.

Öğrenim hayatımı 2008 senesinde sonlandırdığımdan beri dersti sınavdı vizeydi karneydi tatildi falan çıkardım hayatımdan. Yani sırf kendim için değil çevremdeki insanların bu tarz durumlarını da hiç umursamaz oldum. Fakat umursamak gerekiyormuş.

Geçtiğimiz cuma kar mar vs. meteorolojik sebepler nedeniyle işe gitmemiş; günü evde bol ıhlamur ve 10luk bim halleyi ile geçirmeyi planlarken okulu tatile girmiş azgın bir velet tarafından sabote edilmiştim. Oradan oraya hoplayıp zıplayan bebeye ilk 2-3 saat mana veremedim, zira fena uyumuştum,ayıkamadım. Ama sonunda dayanamayıp anasına "Bu çocuk neden burada,okulu mokulu yok mu?" diye sordum. Sırıtan bir kadın kafasından "Sömestır tatilindeyiz abisi" cevabını aldım. Sadece tatil dese yeterdi gerçi. Sömestir diyince ne oluyo yani çocuk kayağa falan mı gidiyo teleferikle uludağ'a mı çıkıyo. Tatil işte düz tatil. Ayrıca sömestr sömestre sömestır nedir bunun doğrusu, bilen varsa beri gelsin.

Neyse işte dedim madem evdeki bebe huzur vermiyor arkadaş eş dost arayayım belki bi aktivite he? Olmaz ya. Olmadı da amk, zaten aksiyon adamı olmayan ben uzun süre aramadığım arkadaşlarım tarafından direkt olarak refüze edildim. Beklediğim bi sonuçtu ama içim acıdı lan allahsızlar! Bi kaç tanesi "Abi final haftası olmasa..." şeklinde ajite etti durumu. Ben son finale girip 53 alıp çıkmış mezun olmuşum arkadaş hala bırakmıyor mu bu finaller yakamı.

Tatilde oraya buraya giden yetişkin arkadaşlarımı da hesaba katınca koca şehirde yapayalnız kalmış gibiydim (ıyyy iğrenç yalnızlık betimlemesi)

Sonra çocuğa fifa açtım. Biraz duruldu.O şekil günü tamamladım.Arkadaşın finalin tatilin karın canı cehenneme.




Dipnot: Sömestre bi kaç avrupa dilinde "6 aylık" manasına gelen bi kelimeymiş. Bu kelimeyi Türkçe'ye kazandıran edebi akımın ta anasını avradını bilmemneyapayım ben. Kapitülasyonları da bu ipneler musallat etti başımıza biliyosunuz dimi. Neyse.





4 yorum:

'oFeLya dedi ki...

Sömestrın kelime anlamını orta okuldayken tarihçimiz anlatırdı.
Klişeleşmiş şeyleri neyin nesidir diye sormadan kullanıyoruz işte.Sürü psikolojisi :))

Misafiriniz size eşlik etmiş gün boyu fena mı yani :))

Sevgiler.

The Merika dedi ki...

bende vikipediden baktım şöyleki

:Türkçeye Fransızcadan geçen[1] sömestr sözcüğü, Fransızcada akademik veya idari yılın her bir yarı dönemine verilen addır.[2]

:)sayende bişe daha öğrendik.

GK dedi ki...

insanlar verdiğim alt mesajları alıyorlar.na şuraya yazıyorum; alt mesaj vere vere bilinçli zeki zehir gibi bi toplum yaratmassam neyim.

The Merika dedi ki...

:) ahaha::D zehir gibi toplum için elele o zaman