3 Şubat 2012 Cuma

Ne Acayiptin 2005




2005'de değişik bir seneydi bence. Tamam 80ler 90lar falan çok acayipti,eyvallah o müzikler, pantolonlar, saç stilleri,komodor 64 falan tamam hepsine kabul. Ama 2005 de değişikti.

Mesela 2005'de ben karışık cd doldurabildiğim için kasabamızda teknolojik biri sayılıyordum. Düşünün ki o zamanlar VCD player bulunmaz bi cihazdı ve "Mp3 VCD'de dinlenir" mottosu "Film sinemada izlenir"i siker atardı.

2005'de henüz arkadaşlarımın babaları arkadaşlarıma bugünkü kadar pahalı son model arabalar alamıyordu. En yakın arkadaşlarımdan birinin babasında ford fiesta vardı mesela. Onu kaçırıp geziyorduk. Gecelere akıyorduk. Ama hakkaten "gecelere" yani. Terkedilmiş yazlıkçı mahallelerinde kış ve gece yarısı Sean Paul-Get Busy dinleyerek geziyorduk lan manyak mıydık neydik? Bu o dönemin bir ergen ayiniydi sanırım. Araba babadan kaçırılır ve o kaçma hissi ile nereye ne yapmaya gidildiği bilinmeden deli dana gibi gezilir. 2005 en çok araba kaçırılan yıldı.




2005'de mesela ÖSS sistemi değişmiş, sınav tek sınavdan 2 sınava çıkartılmıştı. Ben 2004'te tek sınavla üni.ye girmiş, giremeyen arkadaşlarıma da o 2.sınav girmişti ehehehe

2005 discman'i olan adamın cool sayıldığı son sene idi. Bi dönem arası tatil için Çanakkale'ye gitmek üzere "Kızkalesi Turizm" adında skimsonik bi otobüse binmiştim. Muavin garibim discman falan bilmediğinden cihazın ışığını görüp "Abi telefonu gapayın fren sistemini etkiliyor" dediğinde üzerime dönen tedirgin ve kızgın bakışları hatırlıyorum. Hayatımda ilk ve son tikiliği yapıp "Discman arkadaşım bu discman! Müzik dinliyorum yaaa" diyip ortamda soğuk rüzgarlar estirmiştim. 2005 benim ilk ve son tikilik conconluk coolluk yılımdı. (Belkide değildi lan ne bileyim)

2005 Fifa serisinin en dandirik oyunlarından birinin oynandığı yıldı. Futbolcular elinde levye ike koşan Half Life adamlarına benziyorlardı. Ronaldinho soyunma odasından da vursa gol oluyordu. 98'den 2012'ye en dandik FIFA oyunu FIFA2005 idi.

2005 yazı da çok acayipti benim için. İlk defa bir yaz mevsiminde işsiz kalmıştım. Üstelik evde herkes çalışıyor iken. 3buçuk ay boyunca it gibi dolaşmıştım. Penye şort giyiyodum lan 2005 yazında. Arasına kaçıyordu ama hiç umrumda değildi neticede çalışmayan ve internet kafeden eve giden bi adamdım. Ne güzel yazdın sen 2005 yazı...

2005 yılı tüm küçük esnafın ve vatandaşın YETELE diye ağzını gere gere EEEE leyerek alışveriş yaptığı yıldı. YTL ya,skim gibi bi para birimiydi. Çabuk kurtulduk.

2005 siyasi açıdan hiç hatırlanası bi yıl olmadı mesela. Bu bile 2005'i özel kılar. Açılan kapatılan parti falan yok, seçim yok, hükümet hakkında gensoru yok. 2005 AKP-CHP'nin mecliste kanki kanki takıldığı bi yıl idi.

Yani işte demem o ki 2005 de değişikti olum, 80leri 90ları da özleyin eyvallah da 5 sene sonra "Ah o 2003 yok mu, lan 2005'de ne acayipti, ya 2007 ye ne demeli?" diye dolaşacaksınız. Alıştırın kendinizi.


.

Hiç yorum yok: