2 Haziran 2012 Cumartesi

Galeyana Getiren Müzikler-Klipler Serisi

Street Fighter'ı yüreğine piksek piksel işlemiş bir bebeyken ilkokullarda, o dijital bile olmayan oyun müzikleri ile galeyana gelirdim garip gönlüm. O Blanka Area'da çalan müziğin o tüyleri tiken tiken eden güney amerika ezgileri o tamtamlar falan neydi lan öyle allahsızlar, 2 sene boyunca kardeşimle birbirimize daldık sen riyuydun ben dalsimdim diye birbirimize vurmaktan çürütmedik yanımız kalmamıştı be.. Ama napalım lan müziği duyar duymaz galeyana geliyorduk. Allah sizi inandırsın bak 25 yaşımda oldum o Blanka müziği hala telefonumdadır, halısahada maç falan oldumuydu onu dinler de giderim. Öyle şerefsiz bişeydir bu. Al bak koyuyorum dinleyin.



Sonra Taxi 1 filminde fransızca rap şarkılar duymuştum. Hani peugeot-mercedes çatışmalı kovalamacalı falan sahnelerde çalan. Arkadaş fransızca da rap ile beraber tadından yenmez bir dil oluyor lan. Çok galeyana getirmişti beni o şarkı. Yıllar sonra buldum indirdim. Şimdi mesela bakkala koşup ekmek mi alıcam. Açarım Akhenaton'u, Fonky Family'yi onu dinler öyle giderim. Gece karanlık sokağa çıkmam mı lazım kapşonlu bişey bulur giyer bunu açar dinlerim.Yozgatlı Sivaslı adam Surinam asıllı Fransız gibi gelir gözüme, öyle moda girerim. Kendimi Paris'in ghettolarında hissederim. Aslında Sarıyer-Rumelikavağındayız ayrı konu, maksat hiddetler bir olsun.





Sonra tabi milliyetçi duygular falan filan kabardı bende ergenlik akabinde.Mehter marşları ile için en minik milli his bulunduran insan bile gaza geliyor zaten saymaya gerek bile duymuyorum. Hasan Mutlucan türküleriyle gaza gelir oldum bi ara. Plevne Marşı mesela, sonra Yiğitler Silkinip Ata Binende.. Bi de klip yapmışlar Kurtuluş Savaşı'nda bizimkilerin yunana taaruzu falan. Çık Taksime yunan konsolosluğunu bombala amk öyle gaz alıyorum bu türküden. Aha onu da koydum dinleyin.



Son gözdem Dombıra.. Bunu dinletip düşman üstüne emanetsiz salın beni ya. Amk gece dinledim terliklerle mahallede koşmak geldi içimden, oklavayı alıp kılıç gibi sallarken buldum kendimi. Klipte öyle bi klip ki arkadaş at binip kılıç kuşan diye geçiyor adamın içinden. Şiddet doluyum mınıskim Dombıra dinleyen 3-5 arkadaşla bir olup dış mıihraklara rest çekmemiz an meselesi.



Ha bir de zamanında televolede Sergen'in Hakan'ın attığı golleri gösterirken fonda çalan şu şarkıyla da gaza geldim çok. Gol atmaktan çok attırmayı severim ben aslında da bu müzikle böyle Şanver Göymen'i Zdravkov'u falan mağlup edesim gelmiştir hep. Zaten 90larda çocuk olmuş futbol sevmiş adamların şu klipleri izleyip evdeki minip plastik toplarla komodine şut çekmediğine kimse inandıramaz beni.

(Çalan şarkı: Queen - You Don't Fool Me)



ÇANAKKALE DARDANEL - GALATASARAY MAÇININ GENİŞ ÖZETİ, BEŞİKTAŞ - SARIYER MAÇINDAN HEMEN SONRA...


2 yorum:

ebruhu. dedi ki...

Dombramdı alarman, gönül sazım çalarman! LAN! Çok acayip gaza getirir beni de, hele o sonlara doğru. Nogay Türkleri'ne dair ne varsa araştırmıştım tee ne zaman bunu dinlediğimde. Bir önerim de oluversin o zaman: Turan ele Nogay ele. Hati selametle.

GK dedi ki...

hemen dinliyorum, çin seddi civarında ararsınız beni.