26 Ağustos 2010 Perşembe

Dikkat Konulu!

Zaten aklımda bir soru işareti idi bu "konulu" yazılar. Belli bir konu üzerine yazsam naparım, sıçar mıyım sıvar mıyım, yoksa ihya mı ederim mevzuyu düşünürken ilgili arkadaşların da dün akşam "Bi de belli bi konu üstüne yaz bakalım, bide öyle görelim" şeklindeki demeçleri ile gecenin kalan kısmını "konu konu konu" diye inleyerek geçirdim. Yıllar sonra ilk defa kompzisyon dersinde yaşadığım kararsız-titrek hali dün gece yaşadım. Farkettimki "Konuyu hoca mı vercek yoksa biz mi seçiyoz lan?" dönemlerimden bu yana hiç konu seçme sıkıntısı yaşamamışım.

Absürd bişey bulup hakkında saçmalayarak başlasam beyin jimnastiği olur diye düşündüm, aklıma Le Cola geldi (susuzluktan olsa gerek). Yeterince saçma, alakasız, denenmemiş olduğuna kanaat getirdikten sonra Le Cola'yı sattırma kaygısı olan ve bununla alakalı olarak mevcut hedef kitlesinin dışında yeni bir kitleye de "Hmmm evet lan" dedirtecek bir hikaye yazmak üzere olduğumu varsayıyorum. Nihayet bu kırmızı kutulu arkadaş hakkında bildiklerimi sıralamaya başlıyorum;

-Muadili kutu kolalardan daha ucuz, hatta en ucuzu.
-Yine muadil kutu kolalar içinde tad olarak en dandiği.
-Hedef kitlesi yaş kriteriyle; büyük oranda ilkokul ve lise çağı çocuklar, max. üniversite gençliği.
-Fiyat kriteri ile malum orta direk ve hatta açlık sınırında yaşayan vatandaşlar.

Bu olumsuz tablosu ile piyasadaki rakiplerini siksen geçemez hatta yanına dahi yaklaşamaz bu dandirik içecek. Bu durumda bu kola için yazılacak hikaye diğer rakipleri gibi "Kola da kral biziz" temalı, yahut "3 Le Cola kapağı getirene 10 kontör hediye" şeklinde promosyonlu bi hikaye olmayacak. Medyatik yıldızları kullanma olayına hiç girmiyorum bile. Zira piyasanın en dandiği olduğu herkesçe bilinen bu kolayı Mustafa Sandal'a içirtip "ohhhh" dedirtirsem izleyen de "hassss.." der.

Ne yazmamamız gerektiğini biliyoruz artık. Okuyan kişiye yazı sonunda "Hakkaten ne güzel koladır Le Cola oy Le Cola can Le Cola" dedirtecek yazı için girişimlere başlıyorum (İyice moda girdim lan) Şunun gibi;

Mahallenin 2 ergeni köşe başında oturmuş, götlerinde 2 şeritli adidasvari deniz şortu, penye t-shirt ve dandik plastik terliklerle yerlere tüküre tüküre muhabbet çeviriyorlar.

......
-Olum olur mu lan 2-1'e turu biz geçeriz deplasmanda atılan gol iki gol sayılıyomuş.
-Lan yok öyle bişey 2-1'e biz geçiyoz, hem nereye atıyosunuz lan 2 gol yer mi olum Rüştü?
-Aha Berkecan geliyo.
-Nabıyon lan Berkecan?

Berkecan orjinal adidas Celtic şortu, Puma parmakarası terliği ve ingilizce yazılarla dolu t-shirt ü ile;

-Selam arkadaşlar, nasılsınız?
-İyi lan Berkecan, suratlar asık ne iş?
-Ya babam tatile yollamıyo bu yaz, üstelik ofiste çalıştırıcakmış beni, kızla da aramız bozuldu bu yüzden canım ona sıkkın offf.
-Üzülme be olm biz kaç yazdır it gibi çalışıyoz üzülüyoz mu? Ismarla şurdan iki kola neşemizi bulalım ehehhe.
-Ya param da yok aslında ama,
-Yuh lan Berkecan ne ipnesin o kadar zenginsiniz lan tamam bi tane al pay ederiz biz Ahmetlen.
-Durun iki dakika bekleyin.
-Aha gidiyo almaya eheheh.


Berkecan elinde iki kutu kolayla gelir. Kolalar Le Cola tabi

-Alın beyler, benim kız aradı ben hemen kaçıyorum hadi görüşmek üzere.
-Saol lan Berkecan (hafif mahçup ve şaşkın)
-2 tane almış lan herif, de bu nası kola olm hiç görmedim
-Le Cola yazıyo.
-Vay anasını, olum bak biliyo adam gitti buldu aldı geldi, akıllı herif tabi normal.
-Tabi olum özel kolej, özel hoca, dershane... beni de yollasalar bende öyle olurum.

-Bende olurum.
-Nası?
-Valla güzelmiş. Garrrrrrk


Hikaye bu. Hem gerçek hedef kitlesini uyandırmak "Bakın ulan ucuz kola da var, 1 tane alacağına gel 2 tane al da akşam yatarken de içersin" mesajı, hem de diğer markaların hedef kitlelerinden çalmak amaçlı "Le Cola fakir kolasıdır" klişesini bozmak üzere "Bak zengin çocuğuna gitti nokta atış yaptı aldı geldi Le Cola'yı, kalburüstü insanlar da Le Cola içer" mesajını verebileceğimiz bir yazı oldu. (Yada ben öyle zannediyorum)

Niye birden bire bilirkişi edası ile yazdım bu yazıyı; sırf o ipne iç ses dinsin diye yazdım. Pek tarzım değil böyle açıklaya açıklaya yazmak ama oldu bir kere. Olduysa oldu olmadıysa; "Hocam konuyu biz seçsek?"

Hiç yorum yok: