6 Ekim 2011 Perşembe

Nefretimsin Mavi Reklamları

90ların ortalarıydı. Kotla tanışma faslını geçmiş, artık marka seçebilir hale gelmiştik. Tabi yine o dönem Levi's kraldı. Akabinde Rifle Colins gibi markalar da o dönem için tiki sayılacak abi ve ablaların üstünde başında yer almıştı. Daha yerli bi jean görmemiştik ki "mavi" adında bi marka çıkıverdi. Reklam sloganları "Bu Türkler de çok oluyor" idi. Hem de bunu dile getirenler kotun imalatçısı toptancısı üreticisi artık ne derseniz diyin Amerikanlar idi. Neymiş efendim Türkler çok oluyormuş. Hasiktir ordan, milletten daha götüne yerli kot giymeden yerli kot markası ile övünmesini istediniz. Olmadı tabi. Ulan zaten o dönem Amerika tabir caiz ise kucağına almıştı bizi. "Acaba Kılinton Çiller'e çakıyomudur" diye milletin birbirine sorduğu zamanlarda "Bu Türkler de çok oluyor" tam manası ile mastürbasyondu.







Bir de bu reklamda dillere pelesenk olan "Aynı malı deme Corç" vardı ki Corç şimdi gelse görse mavi'deki fiyatları; "Nabıyonuz olum siz babanızın çok parası var galiba" der Collezione'dan LCW'den doldurur çantayı Kuzey Oklahoma'daki köyüne döner.Neyse.

Bu kampanyanın sonrasında mavi reklam kampanyalarına ara mı verdi diyeyim yoksa rölantiye mi aldı diyeyim bilemiyorum, ama gündemden düştükleri kesindi. O sıralar mavi paso outlet mağazalarda satılıyordu. Ama nedense hala pahalıydı mınakoduğum. Outletlerden bile insanların almaya cesaret edemediği alamet-i farikasını anlayamadığı bi marka idi mavi.

Derken "Burası İstanbul" sloganlı reklamları başladı. Piyasaya girer girmez güya Amerikan markalarına kök söktüren mavi bu sefer kıvırtaraktan sanki müşteri kitlesi Amerikanmışcasına bi reklam filmi çekti ki akıllara zarar. El kadar kot şort ile anasına babasına "E burası istanbul" diyerek sokağa çıkan kızlar, jöleye bandırılmış dik saçları ile yaka bağır açık am kovalayan oğlanlar "Burası İstanbul" diye diye dolandılar reklamda. Evet sayın mavi Bayrampaşa da İstanbul, Güngören de. Ama oralarda adamın götünden slip donunu çekerler de mavi jeans'in ruhu duymaz. Memleketin dört bir yanında ürün satan bir firma kitlesini tek bir kente hatta o kentin çok ufak bir zümresine özendirmeye çalışıyordu. Bildiğin Beyaz Türklük, elitistlik yapmıştı mavi. Üstelik artık pazarda kitle edinmiş yabancı ve yerli markalar fiyatlarını makul seviyelere indirmişken hala tepeden bakıyorlardı millete. Bana kalırsa yine sıçmışlardı.


Ve şimdi, yine seçmece yüzlerden seçilmiş iki oyuncu ile çevirdikleri "Çok Sev" sloganlı reklam kampanyaları. Aslında evvelinde anasının yanında kızına "yalarım!" triplerine giren bir tokmakçı ve kızına üstü kapalı şekilde "götü kolla" mesajı veren anneli "Çantaya bak" hadisesi var. Neyse ki bu ülkede ilişkilerin %90 bu şekilde yaşanmıyor ve yine insanların büyük çoğunluğu götlerine geçirdikleri gavur icadı kıyafetler yüzünden akli şirazelerini kaydırmıyorlar.

Ha bir de defilede manken götü kesen Kıvanç Tatlıtuğ meşru sayılıyor, ama yolda birileri "kotlarına" baktığında ülkemin genç ve tasasız kızları "Ay sapıkmısınız yhaa" diyor. E ama Kıvanç, jean, çantaya bak, mavi falan..? Bize olmuyo mu? Tacizin "o"su "bu"su Kıvanç'ı Tatlıtuğ'u mu var? Varmış demek ki mavi öyle diyor. Kalite götler kalite gözler tarafından kesilebilir(miş)
Neyse sonlandırayım; 20 senedir ortadirek kıçı görmeden şu ülkeden geldin geçtin ey mavi! Seni alan,seni tüketen sen ve reklam kampanyaların gibi olsun. Kumaş pantolonlar ,pijamalar, "aşortman" altları bize kalsın.

9 yorum:

mezar turizm dedi ki...

yüzde doksan onlar gibi yaşamıyor, yüzde onda zaten mavi giymez. ama bu yüzde doksan bebek,caddebostan,etilerden geçerken düşünür "buralarda kim yaşıyor acaba lan ? ilerde bende burada yaşayabilir miyim ?" geçtiği esnada billboarda kıvanç ve yanında ki çıtır kızı görür. bu ikili sanki buralarda oturuyor gibidir. ve üstlerinde mavi vardır. elemanın içindeki asla oraya ait olamayacağı düşüncesi "en azından mavi giyerek buralı gibi hissedebilirim kendimi" dedirtir. sonra gider alır. giyer. tatmin olur. sanırım.

GK dedi ki...

yani sanıyorum ki mavi'den giyinen insanların bi çoğu ya hakikaten kalburüstü insanlar ve "yerli malı" fetişistiler ya da dediğin gibi bi özenme sonucu alıp giyiniyorlar.yoksa mavi'den ürün alıp "lan bak ne kalite malmış 10 senedir giyiyorum bi göt cebi delindi o da cüzdandan" diyene denk gelmedim.kaliteden ileri gelen bi namı, bi vizyonu yok müşteri nezdinde.

db. dedi ki...

2 kere kot aldım ve ikisi de mavi den hacı abi. biri ya kayboldu ya çalındı. bilmiyorum,sonuçta ortada yok. benim maviden alma nedenim şudur; kendime göre çok rahat kot bulabiliyorum. yani ne bileyim basenlerin geniş belin inceyse ona göre,ya da belin kalın basenlerin inceyse ona göre de bulabiliyorsun. bu yüzden maviyi tercih ettim. lcw'de bulamıyorum mesela. yoksa memur çocuğuyum,kalburüstü değilim. =)

GK dedi ki...

bunu bi bayan arkadaştan daha duymuştum; "her kızın kot markası bellidir başka markadan giyinemez" şeklinde. vay arkadaş nası bi anatomik varyasyon içindesiniz lan siz o kadar farklılık arzediyor musunuz? :D biz bizi belden tutan her kotu geçiriyoruz g.tümüze.

Adsız dedi ki...

yerli malı yurdun malı herkes bunu kullanmalı...

gençosman dedi ki...

arkadaşlar böyle dar ( mavi )gibi pantolonları içimize sokan hep avrupalı köpeklerbizler...biz osmanlı torunlarıyız ve genel olarak domuz çiftliginde kullanılmak için üretilen bu kot ları giymek bir osmanlı torununa yakışık almaz

editör :O dedi ki...

osman a katılıyorum sagol varol

KIRIK SİBEL :) dedi ki...

çok laf yedim osman abi mavi yüzünde AMA YİNEDE VAZGEÇMDM YAA :o

GK dedi ki...

daşakları sıkıştırıyor, bence de giymeyelim.