11 Şubat 2012 Cumartesi

Yumurta Fırçalamalı Diş Macunu Reklamları ve Toplum




Ben reklamlara dikkat eden adamım arkadaş. Hangi reklam yeni, hangi ürünü nasıl anlatmış, nası anlatsa daha iyi olurmuş, ben anlatsam nasıl anlatırdım tanıtırdım falan hep düşünürüm.

Dün yine böyle bi reklamcı acarlığım üzerimde iken baktım tv'de arka arkada dişmacunu reklamları. Çok sert savaşçıl bi hadise varmış gibi davranıyor bu reklamları çekenler. Sürekli bi etkili formül muhabbeti ve o etkili formüle ait toplar mı diyim molekül mi diyim artık ne skimse işte onlar gidiyor sigara-çay sigara-çay yapa yapa ebesi sikilmiş sapsarı dişi bombardıman edip tertemiz ediyorlar. İstisnasız en az 3-4 marka bu senaryo ile animasyonlu reklamlar çekti, çekiyor da. Bizdeki gibi 10 günde bir dişini fırçalayan insanlar için o 11.günde yapılan diş fırçalama işleminde beklenti "Şu dişlerimi bi fırçalayayım ama öyle bi fırçalamam lazım ki dişlerin anasını sksin kiri pası söküp alsın." Yurtdışında çekilen diş macunu reklamlarını bilemiyorum fakat bizim ülkemizde yayınlananlar bilerek ya da bilmeden bu kitleye hitap eden reklamlar. "Lan hişt! Sen, dişlerini 10 günde bir fırçalayan. Al bak bunu görüyon mu bunu, etkili formülü varya bunun dişlerini tertemiz edicek. O kadar edicek ki bi 10 gün daha fırçamayacaksın" Bu doğru bi strateji mi bilemiyorum. Neticede bu işin doğrusu; dişin düzenli fırçalanması ve dolayısı ile diş macunun da düzenli olarak tüketilen bi mamül olması şeklindedir. Bunu zamanında yumurtalı reklamlarla yapmaya çalıştılar ama gerek hadisenin gerçekdışılığı gerekse reklam yüzlerinin yine "elit" tiplerden seçilmiş olması yüzünden ortadirek,sıradan halk üstünde bi tezahürü olmamıştı. Diş macunu reklamı mı izliyoduk biyoloji dersinde deney mi belli değil amk. Yumurtanın bi kısmını İpana ile fırçalamış diğer kısmını fırçalamamış da bi tarafı çürümüş bi tarafı sağlam falan. Traş. Daha gerçekçi daha yöneltici olmalı diş macunu reklamları. Sen adamın aylardır fırçalanmamış dişini skimsonik 2-3 mavi topla tertemiz edeceğini iddia edersen, bir de bunu görsele dönüştürürsen; o adamda dişini fırçaladıktan sonra 10 gün daha "Lan nasılsa kolgeyt temizliyo ne fırçalıcam şimdi koy götüne" der ve o adama bi sonraki diş macununu kaç ay sonra satarsın kim bilir.



Bu tarz ürünlerin tanıtımında bi tek istisnaya rastladım;Sensodyne. Güzel bi reklam denenmiş bence. Bizim gibi eş-dost-arkadaş ve bittabi doktor tavsiyesine bu kadar itimad eden bi ülke halkına yönelik en kral reklam Sensodyne'in yine malum animasyonları sözde sıradan vatandaşların ve doktorların bu diş macunu ile ilgili verdiği beyanatları yayınladığı reklamdı (belki de gerçekten öyledirler bilemiyorum).. Ayrıca ürününü sadece dişini temizle ve devam et şeklinde lanse eden markalara nazaran hadiseye daha tıbbi yaklaşmaları da artı puan kazandırmış. Mesela bir çok diş reklamında diş doktoru ve hasta görünüyor ama öyle soğuk ve yukarıda ki gösterilenler dişçi dişçi değil sanırsın NASA üssü amk. Sensodyne reklamını izle kendini direkt dişçi koltuğunda hisset, reklam sonuna doğru reçete yazılacak da eczaneye gidecekmişsin gibi... Neyse lan çok övdüm markayı amk aranızda "Para yedirmişler buna besbelli" diyenler olabilir, yok lan nerde eheheh. Ayrıca sokayım sensodyne olum, düzenli fırçalayın dişinizi İpana'nın aile boyu olanı bile tertemiz eder.

Dipnot: Manitaya falan gidicekseniz diş fırçaladıktan sonra keskin bi de şeker atın, Mint gibi (Efe Öztep'e saygılar)


.

Hiç yorum yok: