29 Aralık 2012 Cumartesi

Bir Çağ Yangını

"Bir çağ yangını.." sözüne çok takılmıştım Sezen Aksu'nun.."Dünya günahkar he mi? Ulan söze bak arkadaş hadi hristiyana yahudiye budiste dinsize imansıza acımadın da milyarlık müslüman alemi de mi günahkar ulan? Namazında niyazında nenem de mi günahkar köfte dudaklarını sktimin Sezen'i" diye haykırmak istemiştim her dinleyişimde.

Sezen neyi kastetti bilemiyorum da ben hep Sovyet Rusya'sının yıkılışını kastediyor sanıyordum. Annem hep "Bak Rusya bi yıkıldı karıları hep nataşa oldu" der dururdu. O dönem benim için en büyük günah bir erkekle bir kadının skişmesi idi.. "Tanrım herkes illegal bi şekilde sevişiyor, bu büyük ve global bir sorun!!" diye haykırasım geliyordu bu sefer de.. Fakat illegal de olsa sevişme işi önce bi takım biyolojik değişimler sonra da mental değişimler ile kafama yatmaya başlamıştı...Yaş 16 gibiydi.

Ben o yaştan sonra "seven ne yapmaz?" kafasını çözmeye başladım galiba.Sanatçı Sezen seviyor vedünyayı günahkarlıkla suçluyor, kaportacı Şefik seviyor ve kendini jiletliyordu. Bu meyanda her seven bi' boklar karıştırıyor, ortaya bir şeyler çıkarıyor, ben bunları irdeleyip burnumu kurcalayarak dershaneden eve gidiyordum. Günler su gibi akıp gidiyordu ve ben her geçen gün "bu da bir çağ yangını olabilir lan" gibi ya da "hmm işte kusursuz bir çağ yangını" gibi tespitler yapıyordum.

Sorunsuz çocukluğumu bunun gibi şeylere borçluyum. Hayatımın bir yılı boyunca bir şarkı sözüne takıldım kaldım. Şefik kendini kesti, sevdiği kız "nataşa" oldu, Sezen'in son albümünün çıkış çalışması yine yürekleri dağladı... Ben ise hala sorunsuz sorunsuz yaşıyorum.

http://fizy.com/#s/1v8hgn

1 yorum:

ismail ünal dedi ki...

yine ara verdin yazmaya. yaz ulan.