27 Nisan 2014 Pazar

Nuri Bilge Ceylan'a Mektup

Sevgili Nuri Bilge Abi,

Sana bu mektubu az önce 3. köprü inşaatı civarında rastladığım sisli bir manzaranın tesirinde kalmış halde iken kaleme alıyorum. "Tam Nuri Bilge Ceylanlık bir sahne değil mi lan?" dedirten bu durağan, sessiz ve zihinlerde yer edinen manzarayı izlerken "Nuri Bilge Ceylan neden semtimizde bir film çekmiyor ki" diye söylendim içimden. Sarıyer Rumelikavağı mahallesinin kapıları sana sonuna kadar açıktır Nuri Abi. Mahallemiz sakinleri oldukça durağan insanlardır, evler ekseri ahşaptır, kapılar pencereler yer döşemeleri kati suretle yağlanmaz sürekli gıcırdar haldedir abi. Yaz mevsiminde alnında damla damla ter sırtında yekten atlet ve ağzında UZUN TEKEL 2000 ile loş ışıkta dolaşan çok sayıda vatandaş filmlerinde rol alabilmek için adeta can atıyor Nuri abim. Umarım bu sese kulak verirsin. Vermezsen de sikin sağolsun.

Mehmet Emin'in mekanı cennet olsun

Davetimi yaptıktan sonra seninle olan mazimden biraz bahsetmek istiyorum. Uzak filmini kiralık VCD'cinin "Elimde bi bu kaldı alıyosan çabuk al almıyosan zabıta geliyo kaçızlıyıcam" beyanatı üzernie alıp izlemiştim. Hakkaten 10 numara manzaralar yakalamıştın abi o filmde. Sonradan Çanakkale Yenice nüfusuna kayıtlı olduğunu öğrenince içimde ekstra bir NBC sineması aşkı depreşti abi. "Neticede şehrimizin çocuğu, semtimizin evladı, mahallemizin fırlaması" diye diye o gazla Taşra Üçlemeni üç günde yedim yuttum adeta. Gerçi Mayıs Sıkıntısı evimizin aile ortamında zor dakikalar yaşatmadı değil. Cihaz bozuldu sananlar, tvnin tüpü bitti sanıp arkadan yumruklayanlar, kumandaya oturdum ses kısıldı zannedenler fln film bitene kadar eksik olmadı. Ama bi şekilde o filmi de tamamlayıp "Nuri Bilge yine müthüş kareler yakalamış değil mi yahu" değerlendirmesinde evcek mutabık kalmıştık.

Sinemanın Farzları Üçtür

Kasaba'nın tek kusuru dublaj olayıydı abi. Keşke seslendirme kullanmasaydınız da gerçek seslerle yürüseydiniz. Film zaten mekan ve konu itibari ile yöreseldi abi dayayacaktın kuzey ege şivesini bence.. Fakat o filmin müzikleri müthişti abi. Ali Kayacı gibi bi klarnet ustasını bize senin Kasaba filmin sevdirdi. O filmde merak ettiğim ters çevrilen kaplumbağayı öyle bırakmadınız dimi abi? Yoksa büyük günaha girdiniz şimdiden ayıktırayım, cayır cayır yanarsınız. Ayrıca baban rahmetli de buna müsade etmezdi eminim. O da çok kıyak adamdı mekanı cennet olsun. Taşra bilginiydi adeta...

Ardından İklimler'de bi sevişme falan bişeyler yaptın abi orada hangi manzarayı izlemeliyiz diye düşünmedik değil. Ayrıca başrolde oynayıp sevişme sahnesini kaptırmaman da gözümüzden kaçmadı hanni ;) Fena yedin manitayı abi arkadaşımın aşkı falan demedin kütürdettin karıyı. O film de sevişmesi ile müsemma kıyaktı bence. Yenge hanım da gayet başarılı oynamış. Ona da saygılar hörmetler. (Motorsikletle kaza sahnesi izlediğim en gerçekçi kaza sahnesiydi, valla)

Sayende sinüzit sahibi olduk abi

Üç Maymun'da da senin vesilenle memeye doyduk abi. Sadece meme değil tabi şimdi burada "Ulan Nuri Bilge izleyicisi de ağır abaza çıktı" demesinler ama Hatice Aslan'ı da tam piyasa zamanında sürmüşsün sahaya be abi. O filmde seçilen mekanlara hasta oldum, nereden buldun o tren yolunun dibinde deniz manzaralı evi. Abi bu film çektiğiniz evlere para veriyosunuz dimi ya bizim buralara gelirsen hani bizim evi de ücreti mukabilinde şaapabiliriz yani tesis mevcut :D Ne diyodum hah, üç maymun, abi Yavuz Bingöl'ün hem olduğundan daha davar gösterip hem de bu kadar sanatsal nası kullandın valla bilemiyorum. Bu herifin en iki dirhem bir çekirdek çıktığı talkshow bile ekranda karıncalanma yapıyor ama sen çekince sırıtmamış valla, helal. Ayrıca 2.el tofaş şahin piyasasını da yakından takip ettiğini görmüş olduk abi. Dilersen mahallemizde de bol miktarda manifoltlu tesisatlı beyaz şahin mevcuttur. Üç Maymun'un son sahnesi de kraldı abi, ülkemize oskar gelecekse böyle sahnelerin yüzü suyu hürmetine gelecek diye düşünüyorum.

Oskarın kulbundan tutuydun

Bir Zamanlar Anadolu'da filmin "ben bu herifin filmlerinden bi bok anlamıyorum ama buna bi bakıcam" dedirten ilk filmindi abi. Bu "bi bok anlamadık hiç konuşmuyolardı" tayfası yine "ee noldu bişey olmadı noldu şimdi adam öldü" diye terkettiler salonları ama sen boşver abi. Filmin piyasası çok iyiydi. Kadro sağlamdı onun da etkisi var galiba Yılmaz Erdoğan sululuğu bırakınca iyi oyuncuymuş onu gördük, bir de Savcıyı oynayan abi de büyük oyuncuymuş. Bir de o muhtarın kızını oynayan abla mum ışığında gözümüze pek bir güzel göründü gerçekte de öyle mi abi, adeta afet yahu.

Elmanın yuvarlandığı sahne de çok başarılıydı ama o sahne için sonradan direkt Tarkovsky'den arak dediler genç NBC fanları olarak gücendik abi.


 Muhtarın Kızı

Sadece Bir Zamanlar Anadolu'da filmini izleyip kendisine "Yerli sinemada koyu bir Nuri Bilgeciyim yhaa" diyen bir tayfa peyda oldu abi. Şimdi bunlar senin önceki filmlerinin durağanlığını buhranını fln yaşamadılar ya bir iki fazladan diyalog görünce hemen Nuri Bilgeci oldular. Senin kahrını biz çektik abi, kasta fazladan iki tane celebriti bir kaç da ekstra diyalog eklendi diye Nuri Bilgeci oldum sananları en yakın filmin Kış Uykusu'nda silkelersin diye umud ediyorum abi. Sen bakma bu ipnelere, cast taşaklı diye korkma ver durağanı, ver uzun planı, ver gıcırdayan kapıyı daya doğa sesini cırcır böceğini fln.. Yok öyle iki türküye bi kaç diyaloğa hasta olup bedavadan Nuri Bilgecilik..

Neyse Nuri Abi ben biraz fazla yükseldim galiba, mektubuma burada son verirkene gelecek filmin için sana gişede olmasa da DVD'de başarı diliyorum. Cannes konusuna hiç girmiyorum bile, her dalda ortalığı sikip atacağından adım gibi eminim. Ayrıca geçen sefer "Tutkuyla sevdiğim yalnız ve güzel ülkeme adıyorum" diyerek almıştın ya ödülü böyle içimde bi yerlerde bişeyler cız etti be abi, ağlamaklı oldum şerefsizim.. Yine duygulandır bizi abi. Sinemamızı dünyada başarıyla temsil edersen sen edersin abi yoksa bu Fatih Akın anca almanci sikiştirsin, Demirkubuz anca oroyinmanlara yakın plan yapsın fln... Onur Ünlü'ye hiç girmiyorum bile. Celal Tan ve Ailesinin bilmemnesini direkt senin Üç Maymun'dan araklamış Onur denen dombili, izledin dimi? İzlemediysen haberin olsun telif melif kas belki bişeyler çıkar bize de bi sakal atarsın abi eheheh :D

Sanat hayatında başarılar dilerim.

Sevgi ve selamlar




Hiç yorum yok: